Az új Audi A5 – Kényelmes, stílusos és praktikus, manapság kell ennél több?

Az A5 inkább evolúció, mint forradalom. De ha valami jól működik, miért változtatnál rajta? Az A5 egy kényelmes, jól vezethető autó, amiben simán elüthetünk hosszú órákat is.

Az új Audi A5 egy elegáns, négyajtós limuzin, ami tényleg azoknak van kitalálva, akik sok időt töltenek az úton. Gyakorlatilag az Audi A4 új neve, ami mostantól teljesen elektromos lesz, szóval olyan, mint amikor Pannon GSM átnevezte magát T-Mobilera. Az alapkoncepció ugyanaz, csak mostantól új néven találkozunk vele.

Kényelem, elegancia és technológia egyben

Bár a megjelölés változott, az A5 továbbra is egy kiváló alternatíva a prémium szedánok között, mint például a Mercedes C-osztály vagy a BMW 3-as sorozat. És persze ott vannak még az olyan opciók is, mint az Alfa Romeo Giulia vagy a remek Skoda Superb, ha nagyobb autót szeretnénk és kicsit eltekintünk a német prémiumoktól.

Az új név ellenére az A5 formája nem kapott drámai változásokat az A4-hez képest. Elöl nagyobb hűtőrács és keskenyebb fényszórók vannak, az oldalán elegáns, süllyesztett ajtókilincsek, hátul pedig egy teljes szélességű fénycsík, ami kicsit az Audi Q6 e-tron elektromos autóját idézi. A lámpák OLED technológiával készültek, és elég látványos mintákat tudnak megjeleníteni ki- és beszálláskor.

Belül is van pár ismerős dolog a Q6-ból. A középső részen egy hatalmas két képernyős rendszer fogad – egy az infotainmentnek, egy pedig a műszerfalnak –, és ha akarod, választhatsz egy harmadik képernyőt is, ami az utas előtt helyezkedik el, de ez szerintem fölösleges urizálás. Az előző modellhez képest nagy előrelépések, de azért egy kicsit túlzásnak is tűnik. A képernyők tényleg hatalmasak, a kormánykerék is elég nagy, szóval kicsit szűkös érzés, mikor elsőre bele nézel.

Szerencsére azonban, az autó belső terében bőven van hely – a karoknak és lábaknak is kényelmesen jut, bár ha tényleg nagyon magas vagy, (2 méter vagy afölött), akkor a hátsó üléseken előfordulhat, hogy a fejed hozzáér a tetőhöz. Az építési minőség pedig tényleg kiváló, szinte a régi Audikat idézi.

A csomagtér bőven elég lesz a legtöbb embernek. Nem túl mély, de nagy rakodótere van, szóval a legnagyobb heti bevásárlás is elfér benne. 445 liter (vagy 417 liter, ha összkerékhajtású) – bár kisebb, mint a Mercedes C-osztály vagy a BMW 3-as, azért elég jól kihasználható. Ha tényleg sok helyre van szükséged, akkor inkább az Audi A5 Avant, azaz a kombi verzió lesz a befutó.

Prémium szedán a hétköznapokra

A motorháztető alatt benzin- és dízelmotorok közül választhatsz, ami manapság már kicsit retrónak tűnik, bár külön örömmel tölt el, hogy még 2026-ban is opció a belsőégésű motor egy ilyen kategóriájú autónál. Van benne elektromos rásegítés is, így ha csak nagyon rövid távot teszel meg, akár elektromosan is közlekedhetsz, de az igazi funkciója inkább az, hogy támogassa a motort és csökkentse a fogyasztást. A két benzinmotor a legtöbb embernek tökéletes, de a dízelmotor különösen azoknak jó, akik sokat autóznak autópályán.

A dízelmotor alacsony sebességnél kicsit zajos, de amint ráállsz az autópályára, a háttérzajba olvad, és csak akkor hallod, mikor gyorsan előzni akarsz. A kormányzás éles, és az elektromos rásegítés miatt könnyen közlekedhetsz a városban. A sebességváltó viszont egy kicsit lassú, és az autó motorjai sem a legdögösebbek, így ha nagyon pörgetnéd az autót kanyarokban, a BMW 3-as sorozat jobb választás lehet. Persze ha sportosabb verziót keresel, ott van az Audi S5 Limousine, amiben már más a helyzet.

Szóval, ha összességében nézzük, az A5 inkább evolúció, mint forradalom. De ha valami jól működik, miért változtatnál rajta? Az A5 egy kényelmes, jól vezethető autó, amiben simán elüthetünk hosszú órákat is. Ha tetszik, nézd meg a legújabb ajánlatunkat, és ülj be pár héten belül az új autódba!